Panaszkezelési szabályzat
Melicom Hungary Kft.
Belső panaszkezelési szabályzat
Hatályba lépés dátuma: 2023.12.01.
- Általános rész:
1.1 Tárgyi Hatálya:
Kiterjed a Melicom Hungary Kft. szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban
(személyesen vagy más által átadott irat útján, postai úton,
elektronikus levélben) beérkezett valamennyi Panaszt tartalmazó
megkeresésre, amely a Melicom Hungary Kft. üzletszerű tevékenységének végzésével
összefüggésben merül fel.
1.2 Alanyi hatálya
Kiterjed a Melicom Hungary Kft. Panaszkezelési eljárással érintett szervezeti
egységeire és munkavállalóira, valamint a jelen szabályzat alapján
meghatározott Panasztevőre és Panaszra.
1.3 Hivatkozások
Törvényi hivatkozások:
„2023. évi XXV. törvény,
1. § (2) A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
(3) A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
18. § (1) Az a foglalkoztató, amely legalább 50 személyt foglalkoztatásra irányuló jogviszony keretében foglalkoztat, belső visszaélés-bejelentési rendszert hoz létre.
19. § (1) A belső visszaélés-bejelentési rendszert – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a foglalkoztatónál egy erre a célra kijelölt, pártatlan személy vagy szervezeti egység működtetheti.
(2) A belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésével szerződés keretében bejelentővédelmi ügyvéd vagy más külső szervezet is megbízható. Külső szervezet megbízása esetén a külső szervezetre a bejelentővédelmi ügyvédre irányadó összeférhetetlenségi szabályokat, valamint az (1) bekezdés szerinti pártatlansági szabályokat alkalmazni kell.
20. § (1) A belső visszaélés-bejelentési rendszerben jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekményre vagy mulasztásra, illetve egyéb visszaélésre vonatkozó információt lehet bejelenteni.
(2) A belső visszaélés-bejelentési rendszerben bejelentést tehet
a) a foglalkoztató által foglalkoztatott,
b) az a foglalkoztatott, akinek a foglalkoztatónál fennálló foglalkoztatásra irányuló jogviszonya megszűnt, és
c) a foglalkoztatóval foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt létesíteni kívánó olyan személy, aki esetében e jogviszony létesítésére vonatkozó eljárás megkezdődött.
(3) A belső visszaélés-bejelentési rendszerben bejelentést tehet
a) az egyéni vállalkozó, az egyéni cég, ha a foglalkoztatóval szerződéses kapcsolatban áll,
b) a foglalkoztató tekintetében tulajdonosi részesedéssel rendelkező személy, valamint a foglalkoztató ügyviteli, ügyvezető, illetve felügyelő testületéhez tartozó személy, ideértve a nem ügyvezető tagot is,
c) a foglalkoztatóval szerződéses kapcsolat létesítésére vonatkozó eljárást megkezdett, szerződéses kapcsolatban álló vagy szerződéses kapcsolatban állt vállalkozó, alvállalkozó, beszállító, illetve megbízott felügyelete és irányítása alatt álló személy,
d) a foglalkoztatónál tevékenységet végző gyakornok és önkéntes,
e) a foglalkoztatóval az a), b) vagy d) pont szerinti jogviszonyt vagy szerződéses kapcsolatot létesíteni kívánó olyan személy, aki esetében e jogviszony vagy szerződéses kapcsolat létesítésére vonatkozó eljárás megkezdődött, és
f) az a személy, akinek az a), b) vagy d) pont szerinti jogviszonya vagy szerződéses kapcsolata a foglalkoztatóval megszűnt.
21. § (1) A bejelentő a bejelentést írásban vagy szóban teheti meg. A szóbeli bejelentést telefonon vagy más hangüzenetküldő rendszer útján, vagy személyesen lehet megtenni.
(2) Ha a belső visszaélés-bejelentési rendszer keretében a bejelentő hozzájárulását igénylő, rögzített telefonvonalat vagy egyéb rögzített hangüzenetküldő rendszert használnak, a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetője a szóbeli bejelentést
a) – a személyes adatok védelmére vonatkozó előírások szerint megtett tájékoztatást követően – tartós és visszakereshető formában rögzíti, vagy
b) írásba foglalja és – annak ellenőrzésére, helyesbítésére, aláírással történő elfogadására vonatkozó lehetőség biztosítása mellett – a bejelentő számára másodpéldányban átadja.
(3) Ha a belső visszaélés-bejelentési rendszer keretében nem használnak a (2) bekezdés szerinti rögzített rendszereket, a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetője a szóbeli bejelentést írásba foglalja és – annak ellenőrzésére, helyesbítésére, aláírással történő elfogadására vonatkozó lehetőség biztosítása mellett – a bejelentő számára másodpéldányban átadja.
(4) Ha a bejelentő személyesen teszi meg a bejelentését, a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetője a szóbeli bejelentést
a) – a személyes adatok védelmére vonatkozó előírások szerint megtett tájékoztatást követően – tartós és visszakereshető formában rögzíti, vagy
b) írásba foglalja és – annak ellenőrzésére, helyesbítésére, aláírással történő elfogadására vonatkozó lehetőség biztosítása mellett – a bejelentő számára másodpéldányban átadja.
(5) A belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetője a szóbeli bejelentés írásba foglalása során teljes és pontos jegyzőkönyvet köteles készíteni.
(6) Szóbeli bejelentés esetén a bejelentő figyelmét fel kell hívni a rosszhiszemű bejelentés következményeire, a bejelentés kivizsgálására irányadó eljárási szabályokra és arra, hogy személyazonosságát – ha az annak megállapításához szükséges adatokat megadja – a vizsgálat valamennyi szakaszában bizalmasan kezelik.
41. § (1) Minden, a bejelentő számára hátrányos intézkedés,
a) amelyre a bejelentés jogszerű megtétele miatt kerül sor és
b) amelyet a 20. §-ban meghatározott jogviszonnyal vagy kapcsolattal összefüggésben valósítanak meg,
jogellenesnek minősül akkor is, ha egyébként jogszerű lenne.
A bejelentést tevő adatait a 2011. évi CXII. törvény-nek megfelelően kezeljük.
- A panaszok előterjesztése, kezelésének módja és határideje:
- Panaszok előterjesztésének módjai:
A panasztétel tehető:
- elektronikus úton írásban:
- panasz.melicom@gmail.com-ra küldött emaillel.
- postai úton
- Németh Marianna Sarolta részére 2360 Gyál, Széchenyi u. 75. címre küldött levél.
- Telefonon:
- +36(29)200-300 telefonszámon a 2-es melléken, H-P 8:00-16:00 között
- Személyesen
- Németh Marianna Saroltánál a központi irodában, amelynek címe 2360 Gyál, Széchenyi u. 75.
2.2 Panaszok kezelése, kivizsgálása
Panaszkezelő neve: Németh Marianna Sarolta
Beosztása: Humán adminisztrátor
Telefonszáma: +36(29)200-300
2.2 Panasz kivizsgálásának határideje
A panasz beérkezését követően 15 napon belül kivizsgálásra kerül a panasz.
2.4 Szóbeli panaszok kezelése
A beérkező szóbeli panaszról -mint telefonon, mint személyesen történt panaszbejelentés esetén is- panaszbejelentő űrlap készül (lásd. 1.sz. melléklet)
1.sz. melléklet
Panaszbejelentő lap
Név: | |
Panasz rövid leírása: | |
Panaszt rögzítette: | |
Intézkedések leírása: | |
Panasztevő tájékoztatása megtörtént(dátum, elvégzett személy) | |
Dátum | Aláírás |
Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!
2360 Gyál, Széchenyi u. 77
06 70 603 9414 ; 06 70 620 3375